In Veenendaal geeft een kersvers geopende zaak in mannenmode niet alleen blijk van goede smaak, maar ook van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ger Segeren, directeur bij Van Dal Mannenmode, zag zijn jongste winkeltelg werkelijkheid worden. Segeren werkt volgens een eigen concept en met succes. Binnen dat concept toont Van Dal Mannenmode niet alleen een uitgebreide collectie eigentijdse mannenmode die op geheel eigen wijze gepresenteerd wordt, ook laat men zien dat er ruimte is voor duurzaam ondernemen.
Een mooi voorbeeld daarvan is de klimaatinstallatie, aangelegd door Maveko. We spreken met Ger Segeren en Marius Bakker, eigenaar van Maveko, over keuzes om tot een functionele, duurzame en fraaie installatie te komen.
Werken met een wederzijdse gunningsfactor
“We werken al lang samen met Maveko, op basis van blind vertrouwen. Onze eerste winkel was een concept store, waarbij we vooral lering wilden trekken uit de praktijk. Vanaf de tweede winkel hanteren we het geoptimaliseerde concept. Marius weet wat we nodig hebben en hoe we het willen hebben, hij heeft aan een half woord genoeg. We varen blind op zijn advies, daarom passen we vanaf de tweede winkel de materialen van Samsung toe”, aldus Segeren. “Veenendaal is de achtste winkel waar we in combinatie met een warmtepomp werken. Wij vinden het belangrijk om te laten zien dat je als ondernemer je steentje kunt bijdragen als het gaat om het voorkomen van energieverspilling. Wat ik niet aan energie hoef te betalen, hoef ik ook niet door te berekenen in de prijs van de kleding. Daar varen zowel het milieu als de klant wel bij.”
Aantoonbaar minder energie verspillen is dus de norm bij Van Dal Mannenmode. Gevraagd naar de omvang van de levering in Veenendaal, antwoordt Bakker: “Wij werken samen met Ambrava, die ons voorziet van alle Samsung apparatuur. In Veenendaal hebben we het dan over 6 Single Split CAC-units op het dak, met zwarte 360 cassettes aan het plafond. In de winkel waren al twee WTW-units aanwezig voor de ventilatie, de Samsung apparatuur zorgt voor de verwarming en koeling.”
Efficiëntie en esthetiek in harmonie
Segeren vervolgt: “Niet alleen de installatie moet zo efficiënt mogelijk zijn in het kader van duurzaamheid, ook de relatie die we met onze leveranciers opbouwen moet duurzaam zijn. Samen zo efficiënt mogelijk in het proces zitten, op basis van wederzijdse gunning. Dat scheelt veel vergaderen, dus kostbare tijd. Hebben we het over het esthetische deel van de installatie die Ambrava via Maveko heeft geleverd, dan kan ik zeggen dat het uiterlijk van de apparatuur een doorslaggevende factor is geweest om voor Samsung te kiezen. We hanteren in ons concept open plafonds met een industriële uitstraling. Alles in antracietgrijs, daar passen de zwarte 360 units van Samsung zeer mooi bij.”
De nieuwe formule van Van Dal Mannenmode slaat aan. Segeren zegt hierover tot besluit: “We groeien gestaag in een retail-klimaat waar groei niet meer vanzelfsprekend is. Door alles beheerst aan te pakken, kunnen we het waarmaken. Duurzaam ondernemen is daar een onlosmakelijk onderdeel van. Dat zou iedere ondernemer moeten aanspreken. Er wordt nog teveel over gepraat en er wordt nog te weinig gehoor aan gegeven in de praktijk. Wij willen aantonen dat duurzaam werken niet duurder hoeft te zijn, mits je het goed aanpakt.”
De Samsung 360 Cassette – ’s werelds eerste circulaire airconditioner
Het geavanceerde ronde ontwerp van de Samsung 360 Cassette zorgt voor een effectieve en gelijkmatige verdeling van de uitgeblazen luchtstroom en weet zo alle hoeken van de ruimte te bereiken. Het resultaat: geen koude tocht en een comfortabel binnenklimaat. Het liniaalloze ontwerp zorgt voor een optimale luchtkwaliteit. De unieke ronde cassette kan in wit en zwart geleverd worden en het paneel is in ieder gewenst design verkrijgbaar om zo feilloos in het interieurontwerp op te gaan.
*Dit artikel is eerder gepubliceerd in Instore & Livecomm Magazine / Nr 02 2019